Postup pro vyřizování stížností
- Stížnost je oprávněn podat pacient, zákonný zástupce pacienta, osoba blízká (v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo zemřel) nebo osoba zmocněná pacientem.
- Stížnosti v běžné pracovní době přijímá sekretariát představenstva KKN. Stěžovatelé mohou podávat stížnost písemně.
- Mimo běžnou pracovní dobu je stížnost možné podat v písemné podobě na recepci KKN.
- Dále je možné zaslat stížnost na e-mail na adresu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - Stížnost musí obsahovat jméno, příjmení a adresu stěžovatele, případně další nutné identifikační údaje, předmět stížnosti, - uvedení, proti komu či čemu stížnost směřuje, podpis stěžovatele.
- Anonymní podání stížnosti se prošetřují pouze v těch případech, obsahují-li konkrétní údaje o porušování zákonů a jiných právních předpisů, zneužívání postavení nebo dalších nedostatcích v činnosti zaměstnanců. O výsledku šetření se vyhotovuje zápis. Žádosti stěžovatelů, aby při šetření nebylo uváděno jejich jméno, je nutné respektovat.
- Stížnosti jsou vyřizovány do 30 dnů ode dne jejich obdržení. Lhůta pro vyřízení stížnosti může být odůvodněně prodloužena o dalších 30 dnů.
- Stěžovatel je oprávněn nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie. Sekretariát představenstva KKN je povinen dohodnout se stěžovatelem termín nahlížení a zajistit samotné nahlížení do stížnostního spisu.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost ke krajskému úřadu Karlovarského kraje, musí však uvést důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti.
Tento postup byl zpracován dle Zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)v platném znění a vnitřního předpisu – Směrnice „Vyřizování stížností, žalob, oznámení a podnětů“.
Vzhledem k nové směrnici EU na ochranu osobních údajů (GDPR) budou přijímány v elektronické podobě pouze stížnosti, kde bude ověřená totožnost odesílatele např. elektronickým podpisem od certifikační autority nebo scan úředně ověřeného podpisu. Na stížnosti, které nebudou splňovat tyto podmínky nebude reagováno.